ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود، شرکت تشکیل شده از حداقل دو شریک است که در زمینه امور تجاری فعالیت می کند

به کمک ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌توانید حوزه کاری خود را گسترش دهید و به صورت همزمان از مزایای متعددی همچون امکان دریافت وام بانکی برخوردار شوید. این مدل شرکت جزو محبوب‌ترین و رایج‌ترین شرکت‌هایی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد می‌توانند به سراغ آن‌ها بروند. البته نباید فراموش کرد که فرایند ثبت آن‌ها نیازمند پشت سرگذاشتن چندین مرحله مشخص است که باید با دقت طی شوند.

شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

به طور کلی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی محسوب می‌شود که اعضای آن بیش از دو عدد هستند. این شرکت‌ها به منظور انجام فعالیت‌های تجاری به وجود می‌آيند. تمامی شرکای موجود در شرکت‌های با مسئولیت محدود به میزان سرمایه خود در میزان بدهی‌ها و قروض شرکت تعهد دارند که خود یک نکته اساسی به شمار می‌آيد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در واقع باید بیان کرد که شرکت‌های با مسئولیت محدود یک مدل از شرکت‌های بازرگانی به شمار می‌آیند. معمولاً افرادی دست به ثبت این شرکت‌ها می‌زنند که با هم آشنایی مشخصی دارند و این آشنایی می‌‌تواند از نوع دوستانه و یا حتی خانوادگی باشد. دلیل وجود عبارت «مسئولیت محدود» در این شرکت‌ها نیز متمایز شدن میزان مسئولیت هر شخص بسته به سرمایه ارائه شده توسط وی است.

مهم‌ترین مواردی که در ثبت این شرکت‌ها باید در نظر گرفت

برای ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود باید به چندین نکته اساسی توجه شود تا بتوان اطمینان پیدا کرد که نتیجه نهایی با آنچه که ما به دنبالش هستیم یکسان خواهد بود. اولین نکته مهمی که لازم است به آن اشاره کنیم، عدم ارائه برگ سهم الشرکه در این شرکت‌ها است. باید به یاد داشته باشید که برخلاف اکثر شرکت‌های موجود در بازار، شرکت‌های دارای مسئولیت محدود چنین برگه‌ای ندارند.

بخوانید  ایجاد شعبه و نمایندگی

نکته بعدی، ثبت کردن تغییراتی همچون انتقال سهام است. در شرکت‌هایی که به عنوان یک شرکت مسئولیت محدود در نظر گرفته می‌شوند، مواردی همچون انتقال سهام باید به ثبت رسمی برسد. این ثبت علاوه بر سامانه، در دفتر اسناد رسمی نیز به طور کامل مورد بررسی قرار می‌‌گیرد، زیرا یک کپی از مدرک انتقال سهام باید در اختیار سازمان ثبت قرار بگیرد.

مهم‌ترین شروط برای ثبت کردن شرکت‌های با مسئولیت محدود

شرایطی که به منظور ثبت کردن شرکت‌های با مسئولیت محدود تعیین شده است چندان پیچیده نیست و به همین جهت اکثر علاقه‌مندان می‌توانند بدون نگرانی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند. اولین شرط آن است که حداقل دو نفر به صورت همزمان جهت تشکیل شرکت اقدام کنند. دومین مورد نیز به میزان حداقل سرمایه موردنیاز جهت تشکیل این شرکت‌ها ارتباط دارد. بر اساس قوانین کنونی، میزان حداقل این موضوع باید حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ ریال باشد.

نکته جالبی که در مورد شرایط ثبت کردن شرکت‌های با مسئولیت محدود باید به آن اشاره کنیم، عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی است، بنابراین اگر مدرک تحصیلی خاصی ندارید و به طور کلی نمی‌خواهید از مدرک تحصیلی خود برای ثبت کردن شرکت بهره ببرید، شرکت‌های با مسئولیت محدود بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند.

از جمله مدارک موردنیاز به منظور ثبت کردن این شرکت‌ها باید به مدارک هویتی عادی از جمله کارت ملی و شناسنامه اشاره کنیم. کلیه اعضای شرکت باید در زمان ثبت این مدارک را در اختیار مراجع ذی ربط قرار دهند. علاوه بر این، لازم است که هر یک از افراد یک شماره تلفن به نام خود را ارائه کند. در کنار همه این موارد، لازم است که شرکت مدنظر شما دارای آدرس قانونی باشد که بتوان به آن استناد کرد.

بخوانید  ثبت شرکت

ثبت کردن این شرکت‌ها چقدر طول می‌کشد؟

متأسفانه نمی‌توان به یک بازه زمانی دقیق جهت ثبت این شرکت‌ها اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، اکثر فعالیت‌های موردنیاز در این رابطه به صورت اداری انجام می‌گیرند و کارهای اداری هم همواره زمان دقیقی ندارند. به هر روی می‌توان بیان کرد که حداقل زمان لازم برای تکمیل روند ثبت شرکت دو هفته یا چهارده روز است.

با انجام موارد خاصی همچون جمع‌آوری مدارک پیش از اقدام جهت ثبت شرکت می‌توان بازه زمانی مربوط به این موضوع را به شکل قابل توجهی کاهش داد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از انجام اقدامات اولیه، مدارک موردنیاز برای ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود را جمع آوری کنید. علاوه بر این، لازم است که از کارشناسان و افراد خبره کمک بگیرید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا با محدودیت‌های قانونی روبرو نباشید و سریع‌تر به هدف خود دست یابید.

مدارک لازم ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

  • تصویر کارت ملی کلیه اعضا
  • داشتن ثنا و سیم کارت به نام
  • دو نسخه از اساسنامه، تقاضانامه و صورتجلسات که توسط موسسه ما تنظیم می شود.
  • فرم تعیین نام شرکت و فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت چنانچه ثبت موضوع به مجوز نیاز داشته باشد.
  • اصل وکالتنامه چنانچه ثبت شرکت توسط وکیل دادگستری انجام می شود.

ثبت شرکت خود را به ما بسپارید

چالش‌های قانونی در مسیر ثبت شرکت با مسئولیت محدود بسیار زیاد است و این موضوع می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع و کسب بهترین نتیجه ممکن آن است که این امور را به متخصصان ما بسپارید. با سال‌ها تجربه در این زمینه، آمادگی لازم جهت ثبت کردن شرکت شما را داریم و آماده‌ایم تا به پرسش‌هایتان پاسخ دهیم. اگر قصد دارید شرکت مدنظرتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملاً قانونی به ثبت برسد، با ما در تماس باشید.

بخوانید  ثبت در مناطق آزاد

 

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

پیشنهاد میکنیم نوشته‌های مشابه را هم مطالعه فرمایید